25 Ocak 2012 Çarşamba

Cozy Bookcases:)


Burda saatlerimi geçirebilirim.
I could spend hours there.

Kitaplığı saklamak isteyene perde iyi fikir.
If you want to hide the bookcase curtain is a good idea.

Benim küçüklüğümü hatırlayanlar bilir, acaip kitapkurduydum ve elimde kitaplarla gezerdim.Annemle beraber arkadaşlarına ev gezmelerine gittiğimizde ben bir köşede kitap okurdum .Bunu bayram oturmalarında bile yapıyordum.( Herkesin istediği bir çocuk türü heralde, konuşmadan kitap okuyan :)) Bu durum sanırım annemin bir arkadaşının bana Yapı Kredi Yayınlarının yaklaşık 30 kitabını hediye etemesiyle başladı.Küçük Bir Kız Tanıyorum 'un serisi ve Thomas Brezina'nın kitapları vazgeçilmezimdi. Genellikle seri olan kitapları okurdum (çünkü kitapların bitmesine dayanamazdım).Evimizde de herkesin eskiden evinde oldugu gibi büyük bir kütüphane ve kütüphanenin yarısında bir sürü ansiklopedi vardı. O ansiklopedileri yeni eve taşınırken yer olmadıgı için ihtiyacı olabilecegini düşündüğümüz okullara dağıtmak istedik, okullar degil belediye dahi ansiklopedi almak istemedi.Gerekçeleri ise internette her türlü bilginin bulundugu idi..İnternet kitap sayfalarının dokusu,kokusu ile yarışabilir mi? Bence asla.. Neyse her evde büyük bir kütüphane olması gerektiğine inanan ben aslında kitaplık için evde farklı bir yer olması gerektiği inancımı bir kenara bıraktım.Özellikle de İkea konseptleri hayatımıza girdiginden ve yeni yapılan binalarda evlerin metrekarelerinin daralmasıyla bu durum ortadan kalktı.Artık misafir agırladıgımız salonlarla oturma odaları birleştirildi ve şirin alanlar yaratılmaya başlandı. Bana göre kitaplar salonlara daha samimi bir hava katıyor ve evdeki her odada olmayı hakediyorlar,banyolar dışında:) Yaptıgım araştırmada nasıl kitaplık ve okuma köşeleri bulunabileceğine baktım ve birkaçını paylaşmak istedim.Benim için bu rafları doldurmak zor olmazdı!Kitaplarınızı depolamayın ,sergileyin!


Anyone who knows my childhood can easyly remember that i was such a bookworm and was going everywhere with my books.Iwas reading  book even when we were at my mom’s friend and even during the  Bayram Holidays visits.( I think this kind of child is everone’s dream. Quiet and calm ,just reading J) I think it started with the birthday gift that my mom’s firend have gave me .It  was Yapı Kredi Publisher’s 30 books, and i started with ‘Küçük Bir Kız Tanıyorum ‘ ( I Know a Little Girl )and later on with Thomas Brezina’s books. I was generally reading  serial ( This shows that i can’t easyly put an end when i like something,quick ends was really bothering me.) In our house there was a big bookcase and as everyone’s bookcase that time, it was mostly comprised of encyclopedias and their translations to different languages ( Now wikipedia and Google took its place). We wanted to lend them to schools at East side of Turkey to donate before we moved but they didn’t accept ! Even municipal authorities too! They said they have internet right now and they don’t need them.Anyways ,i think we don’t need to find a different place or room to put our bookcases ,especially after we met İkea concept and bookcases helps to create cozy look.To me bookshelves belong in any and every room of the house, not including bathrooms ,lol.I made a little research about reading spaces at home and i want  to share some of them with you.To me i wouldn't have trouble filling them!Dont storage your books keep it on display!






Pictures are from Pinterest

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder